söndag 29 november 2009

Kulturchockad - eller så är det att bo i stan!

Ett tag bodde jag på landet (eller iallafall i ett villområde rätt långt från stan) - och det var inte illa. Visst kunde man tänka att det skulle vara enklare att gå på stan en sväng om man liksom bodde i centrum, men det kändes mest som ett i-landsproblem. Jag menar, se bara hur det har gått nu när vi flyttat till stan :-O Jag är helt traumatiserad, kulturchockad liksom!

Jag har klarat av en helkväll på Flurran, gjort ett teaterbesök (jag upprepar, jag har varit på teaaaateeeern), gått ut och ätit middag med hela familjen och trevligt sällskap - spontant med en halvtimmes varsel, varit på konsert, cyklat till köpcentret dit vi annars måste ta bilen... Listan kan bli lång, jag har dessutom varit på spa (något oklart dock om detta kunde ha hänt även om jag bott på landet) och igår åkte jag till hufvudstaden, åt middag och besökte en biograf. Allt detta på tre månader, inte undra på att jag är kulturchockad (och utmattad...)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar