onsdag 18 november 2009

Topp 3 efterrätter - släng dig i väggen...


Efter helgens äventyr känns det helt enkelt som en fis i rymden med en topp-3-bästa-efterrätterna... För att få med ens en bråkdel av efterrättsutbudet som frestade i lördags kväll krävs minst en topp 30 - då kanske vi får in hälften av det som fanns uppdukat!

Spenderat ett dygn på Högbo brukshotell med "brudarna" (är väl ändå ett tag kvar tills vi får byta till "tanterna"...??). Även om spa-andet var underbart så verkar det vara maten de lägger mest krut på (moahhha, extra kul eftersom rönnbärssaltet till huvudrätten serverades i en patron). För- och varmrätt samt ostbuffé i alla ära - men EFTERRÄTTSBUFFÈN... Har nog aldrig skådat dess like!! Maaaaassor med små söta saker i små små söta formar, karra i massor, sorbet och annat gott. Hjälp mig nu ni som var där, hur många valmöjligher fanns det?? 50?? Minst va!

Så efter det här känns det som sagt var fjuttigt med en topp-3 - men tills vidare får det duga. Föreslår att vi samlas kring buffén vid tillfälle för en ny samlad bedöming?!

1 kommentar:

  1. ABSOLUT! Minst 50. Minst. Jag som åt fem och en halv HELA efterrätter vet hur mätt man kan bli (och då hoppade jag all choklad!). För övrigt är jag oerhört besviken på att muffins bara fick en (min) röst. Hade jag fått låta familjen rösta hade det blivit 2 till. :-)

    Tack för en superduperhelg! <3

    SvaraRadera