fredag 14 maj 2010

Ozzy 5 månader!


Ozzy fyllde fem månader igår - insamlandet av data blev dock av först idag. Tänderna fortsätter trilla ut och nu är nog de flesta utbytta. Eller tappade iallafall - det är vääääldans tomt i krokodilgapet.

Det där med att fota, mäta och väga blir ju inte gjort med nån vetenskaplig noggrannhet precis. Jo, kanske vägandet då. Där får man ju iallafall ett värde som kan ses som relativt mot tidigare mätningar. Idag på eftermiddagen baxade jag upp honom och mig på vågen och konstaterade att han nu är uppe i 15,1 kg. Dock ingen morgonvägning som ju är den varianten jag alltid väljer för egen del... Måttbandet var mer i hundens mun än någon annan stans men jag gissar på sådär 50-51 cm hög. Han har alltså växt en hel del sen fyramånadersdagen!

När man ska fota blir det ganska mycket såhär:
 "Rumpan fram, rumpan bak, rumpan fram och skaka lite
grann, dansa runt i ring, do the honkey tonk..."

Hm, ganska bra... men det vore ju ännu bättre om han tittade mot fotografen...

Ok, framifrån... men kolla fötterna, sådär ser han väl inte ut på riktigt :-O

Men matte... jag fattar inte, vad VILL du egentligen...?

2 kommentarer:

  1. Men vad roligt med en liten bc! Såg dig på tävlingen i Knivsta men hann aldrig prata med dig... Förhoppningsvis ses vi någon mer gång framöver när jag är uppåt landet och tävlar.
    Ha det bra och lycka till med valpen!

    SvaraRadera