söndag 12 april 2009

Vissa påstår att man alltid kan motivera ett skoinköp...

...men inte jag. Inte på ganska länge iallafall. Inte efter igår. Idag har jag fem (fem!) par fler än jag hade igår morse.

Jo men jag behövde faktiskt ett par nya skor eftersom förra (och förrförra...) årets vårditon sett sina bästa dagar. Sköna skulle de vara, och väldigt gärna snygga. Och när man hittar två par som passar in på den beskrivningen på en gång är det bara att adoptera dem, man vet aldrig när det händer nästa gång! Och bikåse ajm vööörth it och allt det där ni vet!

Att man sen när man vänder sig om från kassan och ska gå blir överfallen av reahyllan är ju inte heller nåt man kunnat förutse... Reahyllan blev ju minst sagt vansinnigt arg när den insåg att jag faktiskt höll på att avsluta mitt besök utan att ens ha skänkt den en tanke. Blixtsnabbt avfyrar den en ordentlig skottsalva med halva-priset-och-sjuttioprocentsavdrags-skor (tänk Harry-potter) mot mig.... aningen fegt att ge sig på en icke ont anande för-en-gångs-skull-fullpris-kund! Försökte så emot atacken genom att svinga mina kassar somen Jedi men hyllan lyckades ändå lobba över tre par som landade på kassadisken. Misstänkeratt hyllan var i någon slags maskopi med butiksbiträdet eftersom jag inte ens hann vända mig om innan kassan sa pling...

Läskigt var det - men värre saker har hänt! Jag har ju ändå fem par nya skor och så TJÄNADE jag ju tusen kronor :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar