söndag 14 mars 2010

Fyrbent weekendgäst!

I helgen har vi besök av Sia medan matte Eva är på agilitytävling. Sia är en mycket vänlig själ som tar det hela med ro. Efter lite stämsång och funderingar kring om det verkligen var sant att matte lämnat henne här i fredags kväll fann hon sig snabbt till rätta. Det är dock något oklart vem som egentligen passar vem... jag får inte ta många steg utan att hon kommer och kollar vad jag har för mig.

Vi spelar spel...

Barnen äääälskar Sia - och Sia står ut :-) Vi tränar på att komma ihåg att hundar pratar med kroppen, när de går iväg så säger de faktiskt att de vill vara i fred. Vi har också hört Sia säga - mycket försynt och väldigt artigt, men alldeles tydligt - att "om du inte vill ha den där korven kan jag ta den".  Mkt pedagogiskt för kidsen (Sia har ju fattat redan), det gäller att lyssna på varandra - precis som en hund vill vara ifred ibland kan en människovalp vilja ha en varmkorv för sig själv .
                                                                                                             

...och bygger torn med godis i som Sia får rasa.

Jag behöver väl inte ens nämna att en helg med en sån här tjejj ger mersmak...?!

6 kommentarer:

  1. Hade du väntat dig något annat? Du kanske till och med överlever lite hundhår... Kram

    SvaraRadera
  2. Roligt att det funkade så bra! Tusen tack för hjälpen! Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Akta dig de är startk beroendeframkallande ,-))

    SvaraRadera
  4. Och man kan inte bara ha en BC kommer du snart fram till :)

    SvaraRadera
  5. Hu, det låter allvarligt det här... Tyvärr verkar det ju som jag redan är smittad :-O Då är det väl lika bra att låta "sjukdomen" slå klorna i en :-D

    SvaraRadera
  6. Låter som om du är en mycket förståndig kvinna....

    SvaraRadera