fredag 23 april 2010

Som en nyklippt tacka...

...tror jag att vårt äppelträd känner sig nu! Lite obehagligt naken med tuppskinn - men härligt befriad. Lätt att röra sig liksom och massor av vårspring i benen. Hm, nåja, här tänker jag kanske mest på tackan då - men jag tror ni förstår känslan! 


Spaljen är på plats och vi väntar på trädet, när vi vet var det lägsta grenparet sitter ska vi bestämma oss för om det ska vara en ruta längst ner eller om den ska bort. Hm, den ska visst målas också... Någon?


Häckplantorna, förti stycken, står i garaget. Galet, 12,5 meter häck får plats i en sopsäck, hoppas den växer snabbare än snabbt! Den ska planteras i morgon - så vi gräver gräver i tunga leran. Och plockar sten... På bilden har jag grävt ungefär ner till där stenarna börjar, hu!!


1 kommentar:

  1. Flitiga, flitiga, flitiga är ni! Själv har jag spenderat dagen på spa :). Inte dumt alls.

    Kram
    Karolina

    SvaraRadera