fredag 18 juni 2010

Jari tävlar - och gör två i princip felfria lopp...

Förra veckan var det inofficiell tävling på hemmaklubben Knivsta BK. Eftersom tävlingssuget växt sig väldans stort - och jag ändå skulle vara funktioneär - så bad jag om att få låna "gammelhunden" som fick starta i öppen hoppklass och öppen agilityklass. Återigen så kan man konstatera att vila sig i form är en träningsmodell man inte ska förakta :-) Om jag bara hade gjort som jag planerat och hunden hade bjudit till lite (hm, host, jag menar förstås att om jag tränat bättre och gett min hund mer motivation för att ta tunnlar...) så hade de felfria loppen suttit som en smäck! Nu blev det inte riktigt helt felfritt - men med tanke på mängden träning (2 pass på 8 månader) så tycker jag vi gjorde en strålande insats :-D

Först ur var agilityklassen - där jag tre hinder från mål helt plötsligt får för mig att inte genomföra det planerade framförbytet efter tunneln... det gick som det gick.



I hoppklassen fick vi en vägran på en tunnelingång - det lilla sug mot tunnlar som en gång fanns tror jag spolades bort i den störtflod som brusade genom tunnel på DM i höstas.


1 kommentar:

  1. Kul att se!! Riktigt snygg slalomingång i hoppklassen och med tanke på träningen var det helt fenomenalt bra lopp. Grattis!!

    SvaraRadera