söndag 6 juni 2010

Mitt liv som hund...

Oj oj oj, kom på att helt glömt att berätta om mina egna insatser i fårhagen i torsdags :-D För att inviga oss gröngölingar (vi var två människor som aldrig vallat förut) i vallningens mysterier lät Eva oss både låna en av hennes hundar att valla med - samt att själva vara hundar. Jag fick låna Kung Knut som skötte sig bra utifrån de vaga signaler som jag hostade ur mig. Häftigt! Men tydligen är det dags för mig att skrota min mys-hundröst och bli lite mer barsk...

Som hund skötte jag mig rätt bra, åt ingen skit i allafall, he he! Tror jag gjorde fösning och delning?! Men när jag delat de fem fåren i två - tre var det kört. De två jag bestämt mig för att hålla ihop skenade blixtsnabbt till de andra... Finlir!

1 kommentar:

  1. haha, så roligt att själv få agera hund...nyttig träning antar jag! Lycka till med vallningen - själv tycker jag det verkar ursvårt :-)

    SvaraRadera