onsdag 14 december 2011

Inte slicka, bara lukta...

Fick ett ryck igår och filmade en snutt av ett av våra rehabprojekt - vittring enligt post-it-metoden. Dogma-varning! Blir varken bra film eller bra träning när man sköter hela produktionen själv :-)
Försöker följa metoden som finns beskriven hos Klickerklok och vi har tagit oss igenom de första stegen. Frysa nosen mot min hand kändes först omöjligt - tills jag vände handen och han fick frysa på handryggen, nemas problemas när det inte var "duttsidan". Fina frysningar har gett sämre "duttar" men lite svinn får man räkna med.
Det är svårt med lappen också, den ä ju så god att slicka på :-) Om det inte blir rätt direkt kommer det gärna ett slicka. Ser på filmen att tungan visst är  ute nån gång men vi jobbar på det. 
Vi får se vad det blir av det här i slutändan, första gången jag ger mig på momentet så det kändes tryggt att inte blanda in några pinnar. Går det åt pipan så har vi pinnarna kvar! Men än så länge går det hyggligt tycker jag, även om det som syns på filmen är långt ifrån facit :-D
Visa "Ozz övar vittring enligt postitmetoden" på YouTube

2 kommentarer:

  1. Duktig!!
    Rehabbar han fortfarande :O

    SvaraRadera
  2. Jupp, vi skulle egentligen till Kjerstin idag men jag har helt (hm, nästan iallafall) kommit av mig med övningarna. Sjukdom och annat har tagit för mycket tid - flyttat fram återbesöket några veckor och nu ska vi göra allt enligt schemat :-) Det ska gympas, balanseras, skritta i backe, gå med klövjeväska...

    SvaraRadera