fredag 16 december 2011

Sagosten ger starka ben...

...ja det är det jag hoppas iallafall! Har en pilatesboll som jag försökt öva balans med tidigare men dels känns det för svårt (för högt och för vingligt för en hund som inte är stabil från början) och dels så flög det hela tiden barn i tangentens riktning... Så fort bollen låg på golvet (vilket ju är en grundförutsättning för att man ska kunna träna med den) så började det flyga barn hit och dit med huvudet före. Så jag har nu inhandlat en "sagosten" på IKEA - var för snål för att köpa ett överdrag, dessutom ville jag ha ett lite "vuxnare" överdrag, kan man ju göra själv liksom. Har det blivit nåt fodral - nä! Nu har den där plaststenen legat här i över en månad, började sy men det blev FULT. Får nog åka tebax och köpa ett överdrag ändå...

Ni som har sagostenar - hur fyllda har ni dem? Blir ju vingligt på olika sätt beroende på luftmängden - kan ju prova mig fram själv men jag vet att ni har så bra tips :-)

"Hallå! Kan nån prata allvar med min matte! Hon säger att det är träning... jag säger TORTYR!"

1 kommentar:

  1. Jag har originalöverdrag som du kanske minns, krokodilen :) Det är väldigt statiskt så kan du sy själv... gör det!
    Fylld? jag fyllde så mycket jag kunde dvs inte fullt. Det är ganska vingligt men det är väl meningen?

    SvaraRadera