tisdag 8 februari 2011

Kreativitet och prioriteringar

Hjärnan sprakar. Så många ideér som vill ut! Ibland önskar jag att jag var en mer lagom variant av mig... eller kanske någon helt annan tråkig människa. Fast då skulle jag inte tycka att jag var tråkig - utan bara vara... alldeles nöjd. Eller så skulle jag önska att jag var någon annan lite roligare variant av mig själv. Av det tråkiga självet alltså. Eller bara vara nöjd.

Jag vill inte vilja systickavirkapirkaknyppla, syritamönsterhittapåegnagrejerfixadona, målaomtapetserabyggautrenoverabadrumpuffakuddarköpanyalampor, tränahundköpaenhundtilltränalydnadspåravallavinnaagilitysm, styrketränaspringadansa och rida några gånger i veckan. Och ätanyttigtätaonyttigtätaingetätajättemycket, fotograferabloggabyggahemsida, umgåsmedkompisarochfamilj, jobbagörakarriärochvaraviktig. Just ja, varavärldensbästamammaochsambo.

Men det vill jag. Och på min meritlista ligger "att prioritera" så lång ner att det inte ens kommer med på pappret. Och hjärnan sprakar...

4 kommentarer:

  1. Känner igen de där...

    Vill oxå göra massor! Nyss!!

    :)

    SvaraRadera
  2. Känner också igen det där, fast min situation är väl lite tvärtom för tillfället. Det finns så mkt så mkt jag skulle vilja göra och fixa och greja med, men allt får bara ligga på is för tillfället. När jag inte är mamma, äter eller sover så jobbar jag (ehhh sambo, det glömde jag visst). Jag bara längtar tills jag kommer ur detta vakuum och kan bli en människa igen!
    Kram
    Karolina

    SvaraRadera
  3. Precis som jag då. Är det inte härligt med kreativa människor ändå? :D
    Pussåkram!

    SvaraRadera
  4. Baaahhh jag är inte vän med Blogspots krångelmed att kommentera och välja profil, inte inloggad, felmeddelande, texten raderad. Börjar om...
    Jo... jag trodde du prioriterat bort bloggen men så visade det sig att det var jag som prioriterat bort tydligen. För snyggt o fint finns Karin Kacklar på min Reader men inga uppdateringar på lääääääääänge. Så upptäckte jag att jag hade gamla sidan... men nu är jag på banan igen och börjar som vanligt att läsa fel ordning och nyast först.
    Nu ska vi se om jag lyckas välja rätt profil och få iväg detta viiiktiga meddelande :) ......

    SvaraRadera