söndag 17 juli 2011

Rehab - day one...

Idag gjorde jag det - jag är fri... eller eventuellt bara utanför?! Jag har (tillfälligt) inaktiverat mitt konto på facebook. Som med allt annat är det all-in som gäller med fejjan - missbruk helt enkelt. Iallafall så har jag istället för att kolla om det hänt nåt tränat två korta pass apportering, två pass med tandborstträning samt furminatat bort halva hunden (furminatorn har jag köpt på Tradera... ). Går ganska bra än så länge men man undrar ju vad alla andra har för sig... har jag missat nåt liksom. Men jag hoppas ju att om någon vill MIG nåt så hör de väl av sig, eller?!


7 kommentarer:

  1. Det där har jag också funderat på Karin, att strunta i FB.

    SvaraRadera
  2. Jag med... men det är ju så mkt skoj som händer där, och det är så lätt att ha kontakt med många som man bor långt ifrån. Och så förutsätter folk att man har fejjan på ngt sätt, så att räkna med att all info kommer till en ändå är nog att glömma...

    SvaraRadera
  3. ... och jag känner iaf inte att jag åsidosätter ngt annat då jag kollar fejjan. Det gör jag när jag ligger i soffan o slöar eller innan jag ska sova, eller när jag väntar på bussen eller åker pendel. Tror inte att jag skulle fylla den tiden med några fantastiska sysslor om jag gick ur..

    SvaraRadera
  4. Jag får väl se hur det går - jag kan ju alltid logga in igen... Men jag började liksom känna att fejjan bestämde över mig och inte tvärtom... dessutom blir jag mest avundsjuk på allt det där roliga som jag ju inte va med på ;-) Nu hoppas jag på att alla blogga ordentligt!!

    SvaraRadera
  5. Do it like me. Men bli inte surprajsad om du får en Jag har inte fejjan, jag är ingen, känner ingen-depp de närmaste 2 veckorna. Men stå ut för sedan är du fri.
    /Sis

    SvaraRadera
  6. Smygläser här och kan inte låta bli att kommentera. Har inte FB, har aldrig haft och får ständigt små belöningar för det valet från diverse håll. Exempelvis blir jag uppringd om nån ska ha fest och alla andra får en inbjudan på FB, det känns fint :)
    Så stå på dig, du kommer säkert också att känna dig belönad med mer än extra fritid!

    SvaraRadera
  7. Jag har ju den där deppen även när jag ÄR på fejjan så jag tror inte den blir så mycket värre, kanske bara får en liten annan twist... lite tråkigt är det för fejjan är bra till mycket! Men precis som en del måste ta en flaska vin istället för en box (för vi vet ju hur lätt det är att ta ett extra glas eller två ur boxen - det märks ju inte... förrän dagen efter) och andra hålla sig till läsk för att inte spåra ur så måste vissa (jag) tydligen ta det lugnt med fejjan :-)

    Tack för era kommentarer, extra roligt med en "smygläsare" som ger sig till känna :-)

    SvaraRadera