fredag 19 augusti 2011

Nåt ska man väl hitta på...

Tränar på sånt vi kanske kan ha nytta av om vi kanske eventuellt kommer igång att träna lydnad "på riktigt". Har en känsla av att ligga alldeles platt en lång stund kan bli en svår nöt får Åskanplåskan... Han inte bestämt mig för om jag ska använda hakan i backen på platsliggning men tänkte att det kunde vara en kul grej att träna in så att den finns där just in case! "Frishejpat" in själva nedåtrörelsen m klickern och håller nu på att kvalitetssäkra själva positionen. Det ser ut som han tar en köttbullsbit fast jag tagit bort den när han rör sig - attans om det låg en smula kvar ändå. Inga kommandon pålagda än men jag utgår från ett kommenderat ligg, annars tror han att det är backa jag vill ha.

2 kommentarer:

  1. Va duktig liten Ozzy =) Jag tänker också lära in ett hakan i backen, började med Lara. Men sen orkade jag inte längre =P Men med Jett så ska han ha ett "plats" det betyder hakan i backen. Ett vanligt "ligg" så får huvudet vara uppe.

    SvaraRadera