söndag 3 maj 2009

Växer så det knakar!

Nu har vi firat 4-årsdag i minst 4 dagar... inte lätt att hålla isär kalasdagar och riktig födelsedags-dag (när vi egentligen firade minst...). Och han växer så det knakar! Inte bara för att vi har honom i växthus utan för att vi matar honom i stort sett uteslutande med olika tårtor och kakor. Man hinner äta måååånga kakor om man firar i fyra dagar :-)

Om fyraåringen får bestämma själv så blir det marsipantårta! Men man kan ju inte ha ros jämt - ibland får tårtbagarn fnatt och konstnärligt frispel och skapar underbara, porträttlika figurer... Eh, den bagarn skulle jag vilja träffa, här hemma finns det bara en helt vanlig mamma som gillar att göra dinosaurier som ligger och vaktar sina ägg. Va, såg ni inte genast att det är en Stegosaurus...???

Idag serverades det dock jordgubbs- och marängtårta och det gick ner det med! Massor med fina presenter har fyraåringen förväntansfullt slitit av pappret på och jag tror allt var lyckat. Minst presenter fick han av sin far och mor... det blir ju så mycket fint ändå! Växthuset hoppas jag att jag kan få hyra in mig på ett hörn i - där kan nog en och annan tomat trivas. Jag fick plocka fram krukor, jord och frön och Fabian satte genast igång att plantera, gulligt!

1 kommentar:

  1. GRATTIS Fabbe! Det ska bli så spännande att se vad det blir av dig. Trädgårdsmästare eller designer? Vad kan det annars bli med en sådan mamma? ;-)
    Kram från oss alla!

    SvaraRadera