torsdag 14 juli 2011

Apport!!

Jag brukar för det mesta (hm... alltid...) tro att jag ska hinna mer än vad jag sen gör. Detta gäller även semestern - i packningen hamnar gärna både en och två och tre oavslutade handarbeten, nåt nytt jag länge tänkt börja på och en hög med böcker jag "borde" läsa (typ nyttiga utveckla-dig-själv och bli-en-fantastisk-manniska och kanske Processen som legat halvläst i... hm... tio år eller så).

Men kors i taket - nu är packningen handarbetsfri, några måste-böcker kom dock med, men de handlar om hundträning så de räknas nästan inte. I packningen finns också min kontaktfältsbräda - hade tänkt komma hem med perfekta kontaktfält... gav dock snabbt upp det när vi kom fram till huset där vi ska husera ett tag - ingen gräsplätt, bara klippor. Visst, man kan ju knata iväg med brädan under armen, men det har liksom inte hänt än ;-)

Det som däremot har hänt är att Ozz har trampade på nåt vasst igår när han badade och fått några små skärsår. Ett sitter inne mellan två tår och ser läskigt ut, inte stort men han har fått bandage och strumpa så han inte kommer åt att slicka. Såg fint ut nu så jag håller tummarna - han verkar inte ha ont, haltar lite men det är nog strumpan och bandage som stretar.

Med i packningen finns Svartbergs bok om lydnad (det räcker väl med att läsa den så kan man tävla sen ;-)) och en apportbock. Snubblade över en artikel om apportering av Fanny Gott (bloggar i mobilen så det blir ingen direktlänk men den finns på www.klickerklock.se) i en annan blogg - bra tips och steg-för-steg beskrivningar. Lite nytt (för mig iallafall) om hur man kan göra för att få rena gripanden och pålitligt fasthållande. Kanske dags att ta tag i det momentet nu - vi har börjat men som med så mycket annat så är det bara halvfärdigt...

1 kommentar: