fredag 1 juli 2011

Slalompass nr... typ trehundrasjuttielva :-)

Är hos mamma och pappa i Söderhamn - passade på att göra ett besök på den lokala brukshundklubben igår kväll och i morse för lite slalomträning. Vad roligt det är när folk är trevliga - pratade med en tjej som meddelade att det bara var att träna (det ska ju vara ok att träna enstaka gånger på andra klubbar men det är ju roligare om man känner sig välkommen), erbjöd sig att plocka fram hinder om det var något jag behövde som inte stog framme samt att det fanns nybryggt kaffe i stugan.

Började igår med att sätta upp 4 pinnars slalom och tre hinder... (här blir det en liten konstpaus då jag helt glömt vilken ände på slaomet som är var på klockan... slänger mig blixtsnabbt in på fejjan och Anna upplyser mig lika snabbt om att kl 6 är början på slalomet) klockan 4, 6 och 8. Körde lite olika varianter av ingångar på det, flöt på bra. Har gjort några pass med hinder tidigare men inte gjort så många skick de gångerna. Varierade mellan att ta ett och två hinder innan han tog slalom. Farten var ok men inte på topp, badat en lång stund på dagen + att det var VARMT så han var nog bara lika seg som jag.

I morse testade jag hinder kl 3, 6 och 9. Då blev det plötsligt svårt! Han missade båda första försöken från 3 och 9 - men satte det på andra. Man riktigt ser hur han tänker - och jobbar på superbra när han kommer på att han ju faktiskt måste in och genom alla portarna för att det ska gillas.

Försökte filma några skick, blev uselt förstås men jag lägger upp två klipp här iallafall. De gör inte hunden rättvisa - är väl en lätt underdrift att påstå att han är oberörd av att jag beter mig som ett ufo - skicka hund, filma och ha belöning redo är liksom en sak för mycket :-D Tycker ändå mig ana ett förstadium till finfint rörelsemönster!


1 kommentar:

  1. Åh så skoj med film Karin! Ser ju verkligen jätte jätte lovande ut. Snart sitter 12 pinnar som en smäck! =)

    SvaraRadera