fredag 21 augusti 2009

Inte distriktsmästare men...

...två riktigt bra lopp (även om det inte blev nåt värst tjusig placering) gjorde vi på DM i onsdags. DM gick av stapeln på hemmaklubben Knivsta BK och hemmaekipagen höll fanan högt! 5 av 9 medaljer gick till hemma ekipage och i large tog vi hem alla valörer :-) GRATTIS till alla braiga klubbkompisar! Och till alla andra förstås men man är ju lite partisk :-) Resultatlistor och bilder finns på Knivstas hemsida.

I agilityloppet glömde jag helt plötsligt bort att man måste STYRA, inte bara ropa lite lamt utan att "hålla i" och visa - Jari sprang förbi slalomen men skyndade sig tillbaka men kom då in från fel sida. Två "onödiga" vägringar, i övrigt kändes det snabbt och flytigt. Kontaktfält och gunga fick mvg! Inte perfekt som i PERFEKT men perfekt på den nivån vi är just nu :-)

Inför simhoppet... eh, hopploppet menar jag, klädde jag av honom en halv minut för tidigt så vi orkade inte riktigt hålla ångan upp till vår start. (Olämpligt med en hund som tycker illa om både regn och täcke). Loppet gick ändå fint, allt flöt på - dock så hann jag ta fram termosen och ta en fika medans Jari forcerade tunnlarna. Jag antar att det var vattenpölar mellan varje ring inne i tunnlarna och då finns det ju inget annat alternativ än att att mkt försiktig strutta genom tunneln... Även om tunnlarna tog tid så blev jag faktiskt förvånad när jag såg att vi fått tidsfel, det kändes ändå som han sprang på bra?!

En trevlig och rolig kväll trots att regnmolnen visade vad de går för! Och jag tror att vi ligger bra till i klassen för de som inte tränar så värst mkt... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar