måndag 24 augusti 2009

Tjäna en timme!

Vill du tjäna en timme? Följ min enkla instruktion nedan, jag provade den nyss och jag lovar - den funkar!

1. Laga mat samtidigt som du pratar i telefon med din sambo som har en nödsituation på jobbet och tar ett tåg som kommer två timmar senare än vanligt.
2. Ge ungarna mat i ett huj och notera att det är lite sent och att det bara är att gå direkt in i läggningsfasen.
3. Natta litet troll.
4. Låt stort troll bada fast det är för sent.
5. Kolla klockan och notera att den är tjugo över sju, bli måttligt skitsur på sambon som uppenbarligen inte ens kom med det sena tåget eftersom han i så fall borde ha hunnit hem, även om han cyklat baklänges... han som lovat skynda sig hem för att läsa för stort troll.
6. Titta på klockan igen och upptäck att den är tjugo över sex... Hoppsan!

2 kommentarer:

  1. Haha, vad roligt! Fick du barnen att somna innan halvsju med andra ord? Imponerande bara det tycker jag... ;-)

    SvaraRadera
  2. Men huuuur bar du dig åt??? Nu menar jag inte tidsmisstaget (skulle jag också kunna göra), men lilltrollet måste ju somnat typ kl sex om jag fattar berättelsen rätt? Kan Hampus kanske hålla en kurs för Tuva i konsten att somna tidigt? Förresten, fortsatte han sova resten av natten, eller blev det en lur och vaket mellan 20-23 eller nåt sånt?

    SvaraRadera