torsdag 13 augusti 2009

Tävlat agility - förnyat medlemsskap i OM-klubben...

I tisdags kväll var det hemmatävling på Knivsta BK och dagen till ära hade jag lånat tillbaka Jari - skulle ju ändå dit och hjälpa till så då kunde vi ju passa på att starta i agilitytvåan. Mängden agilityträning det senaste året är ju i stort sett noll men Jari håller sig i form med lek hos sin nya matte. Man kunde ju egentligen inte förvänta sig så mkt men jag var förstås nervös ändå, det KAN ju gå... och det gjorde det - iallafall nästan... han rev första hindret men det räknas ju nästan inte för han brukar ju "aldrig" riva. I övrigt gick det bra, gungan (vår gamla skräck) gick jättefint och A:et också. På nerfarten på balansen började jag få vittring på ett hyfsat lopp och bromsade honom till sniiiigelfart, men det var ju mitt fel. KLart att vi är lite ringrostiga, men mest jag faktiskt!

Förnyat medlemsskap i OM-klubben fick jag också, för det hade faktisk räckt till en pinne OM han inte rivit det första hindret... Jaha, blodad hund-tand fick jag också :-)

2 kommentarer:

  1. Jag missade det här inlägget så glöm min andra fråga. Härligt att det gick så bra!!! Älva hade oxå verkligen vilat sig i form... :-) Hur ska du göra för att stilla den blodiga hundtanden nu?! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag har ju fullt upp med att försöka komma på vilken ras jag vill ha så jag ska tänka extra mkt på det, sen får vi se :-D

    SvaraRadera